Semangat!

May 15, 2015

Aku pasti ada sesuatu yg terjadi,
Hati makin keras, perilaku makin kasar, amal makin kurang, maksiat makin byk.

Aku pasti apa malahan siapa ada pada tiap butir permasalahan yg menimbul.

Aku mahu dilihat mendekati tetapi yg benar aku menjauhi,
Tiap patah kata, lirikan mata, tingkah buat  sepanjang masa, itu, bualan akal semuanya.
Terasa mahu sekali meledakkan amarah pada dia yang punya bangsat pd inginnya.
Tapi aku dibatasi iman jua yakin pada qadirnya Tuhan.

Sayang sekali siapa terlihat punya percaya namun retorik cuma.
Sayang bagi siapa mengulang kata sama kelmarin dulu selama.
Sayang sekali sekalian nikmat Tuhan dibazir buat dosa dipembaringan seharian.
Sayang terlalu byk baja cinta ditabur merata, lalu jadi ia mabuk keliru tujuan siapa bagaimana.
Sayang siapa yg buta pada tiap tanda drpd Dia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...